Kiwanis Doedag 2014

Kiwanis steekt de handen uit de mouwen

Viel Thomashuis Den Bommel een beetje buiten de boot tijdens NL Doet, enkele weken geleden, afgelopen zaterdag werd dat door serviceclub Kiwanis Goeree-Overflakkee helemaal goed gemaakt toen deze haar jaarlijkse doedag hield, bíj Thomashuis Den Bommel. Normaalgesproken is Kiwanis bezig met fondsenwerving voor het goede doel – het welzijn van de medemens en in het bijzonder van kinderen, maar tijdens de Doedag, eigenlijk doe-ochtend, komt de club niet met geld maar laten de leden hun handen wapperen. In Den Bommel gingen 15 van de 22 leden van de serviceclub aan de slag in de tuin rond het Thomashuis, die goeddeels nog aangelegd moet worden. Hierbij zorgde het Thomashuis dat afgelopen zaterdag de nodige materialen aanwezig waren, Kiwanis Goeree-Overflakkee leverde de nodige 'manschappen', en in enkele uren tijd werd veel werk verzet. Konijnen- en kippenhokken werden in elkaar gezet, een schuurtje werd in de beits gezet, buxushagen werden geplant, een hekwerk werd geplaatst, tuintafels werden in elkaar gezet, de grond van de toekomstige moestuin werd geëgaliseerd, een buitenren voor schapen en konijnen werd in gereedheid gebracht, er werd met zand gekruid, ook af en toe met quad gescheurd en een bak koffie gedaan met wat lekkers erbij. In mum van tijd was de ochtend om én was er een berg werk verzet. De volgende activiteit van Kiwanisclub Goeree-Overflakkee is het Haringevent op donderdag 12 juni.

Foto's kunt u zien in het Fotoboek